آخرین ستاره

آخرین ستاره

خلوت گاهی برای دریافت آثار ناصر عبداللهی
آخرین ستاره

آخرین ستاره

خلوت گاهی برای دریافت آثار ناصر عبداللهی

رخصت


رخصت اومد















رخصت بده که بشکنم غرورم و به پای تو

فرصت بده که جون بدم به حرمت صدای تو

مهلت بده تو شهر تو دوباره دربدر بشم

از اشتعال بوسه هات یه تل خاکستر بشم

بزار که رنگ گونه هات منو به مسلخ بکشه

بختک سرد بی کسی از رو دریچه رد بشه

با رخصت نگاه تو البرز و از جا می کنم

رو خواب شب خط می کشم به قلب فردا می زنم

نمی زارم دست نسیم به گرد عطرت برسه

برای از طرح رد شدن فکر نوازشت بسه

بودن تو غنیمته حتی برای یه نفس

نزار که بی تو کم بشم تو ازدحام این قفس

فرصت بده کنار تو به خواب گل پا بزارم

جراحت هجرتت و پشت سرم جا بزارم

کمی کنار من بمون فرصتمون خیلی کمه

بدون همراهی تو شکستنم دم به دمه


می خوام تنها بمونم تا همیشه
مثل ابری شدم که وا نمیشه
اگه بارون بشم آروم می گیرم
تو قلبم این همه غم جا نمیشه
می خوام تنها بمونم یه جزیره
توی دریای گریه اشک و هق هق
تک و تنها بمونم توی اشکات
مثل تنها نشستن یه عاشق

رنگ چشماتو نشد که بشناسم
آخه چشمات رنگ دنیایی نداشت
حتی رنگین کمونم پیش نگات
اون همه رنگ تماشایی نداشت
اون همه رنگ تماشایی نداشت

لبت شاد و دلت خرم
اونامه روشنت روشن
کسی می خوابد و خوابش نمی گیرد
کسی از پشت دیوار زمان آواز می خواند

اومدی تا غربت من تا لحظه های ما شدن
توی هوای عاشقی با تو از اینجا پر زدن
خسته انتظار تو بی تو ولی کنار تو
یه روزی از راه می رسی بازم میاد بهار تو
بازم میاد بهار تو

تو برام پنجره هستی میون این همه دیوار
مثل یک دست نجاتی زیر سنگینی آوار
آخرین برگ گلی تو واسه تنهایی گلدون
اولین لحظه سالی توی بیداد زمستون
وقتی سایم یه غریبه ست حتی دنبالم نمیاد

وقتی بغض تنهاییمو حتی گریه هم نمی خواد



دانلود دموی البوم رخصت


رخصت بده


به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی از آلبوم زنده‌یاد ناصر عبداللهی با عنوان "رخصت" در تالار وحدت،سعید معظمی (‌نماینده انتشارات دارینوش) در این مراسم گفت:مرز موسیقی نامشخص است.


وی ادامه داد:حدود 10 سال طول کشید تا آلبوم"رخصت" آماده شد که این موضوع دلایل متعددی از جمله سلیقه‌ای برخورد کردن را دارد.


وی اظهار داشت:تمایز ناصر عبداللهی یا دیگرخوانندگان،در شخصیتش بود زیرا "ناصر"، شعر را خوب می‌خواند و حافظ خوانی را نیز در برنامه های خود جای داده بود.


معظمی تصریح کرد:این موضوع همیشگی است که ستاره‌ها در گمنامی مبهم ابرها گم می‌شوند و من خاطره‌ای از قطعه "گریه کردم" ناصر عبداللهی دارم که این اثر، تمثیل تنهایی است و این قطعه،فقط یکبار خوانده و تنها یکبار هم ضبط شد.


وی ادامه داد:در قطعه "رخصت" ناصرعبداللهی گویی از رفتن خود خبر دارد و از سویی دیگر، همه ما به نحوی، زمان رفتن خود را می‌دانیم اما هیچکس از لحظه تولد خود با خبر نیست.


مهدی عندلیبی، آهنگساز و تنظیم کننده کلیه قطعات آلبوم "رخصت" ناصرعبداللهی در این مراسم گفت:‌به طور معمول،نمی‌توان روی دموها کارکرد چون صدای خواننده و ارکستر را با یک خروجی دریافت می‌کنند؛اما نکته حائز اهمیت در این راستا این است که کارهای موجود در این آلبوم،به طور یقین به صورت حرفه‌ای جمع‌آوری شده بود.


عندلیبی اظهارداشت:"ناصر" همه قطعات را حرفه‌ای خوانده بود و تنها چند تا از این کارها در حد آزمایشی بود.


وی همچنین اظهارداشت:خانواده "ناصر عبداللهی" از انتشار این اثر رضایت کامل داشتند و دلیل حضور پیدا نکردن آنها در اینجا و در این مکان،مسدوم بودن پس این خواننده ماندگار و بدین ترتیب درگیر بودن سایر اعضای خانواده به دلیل این مشکل بود.


کیارش حسن زاده ،خواننده پاپ کشورمان در این مراسم با اشاره به حضور نداشتن اعضای خانوده این خواننده ماندگار اظهار داشت:"نوید عبداللهی" پسر زنده یاد "ناصر عبداللهی" متنی را در خصوص حضور نداشتنش در این لحظه و در این مکان برایم ارسال کرده که مضمون آن چنین است.


آلبوم آخر مرحوم،پس از چالش‌هایی روانه بازار شد و نکته مهم این است که صدای" ناصر" دلنشین و زیباست،روی هر ساز و آهنگی هم که باشد،خوب است.


مهدی شمس،تهیه‌کننده آلبوم "رخصت" ناصر عبداللهی در این مراسم تصریح کرد:تیراژ اول این آلبوم موسیقی، 200 هزار عدد است و در روند انتشار این اثر،سود مالی را در نظر نگرفتم و به دلیل اینکه ناصر و آهنگهایش را خیلی دوست داشتم،‌بودن نامم در کنار نام "ناصر عبداللهی" برایم افتخاری است.


وی خاطرنشان کرد:در انتشار این آلبوم،بحث معنویت برایم الویت بیشتری داشت و این آلبوم از صبح فردا، 19 شهریور در سراسر ایران در دسترس علاقمندان زنده‌یاد "ناصر عبداللهی" قرار می‌گیرد.


گفتنی است؛آلبوم "رخصت" با صدای ناصر عبداللهی از 10 قطعه به نام‌های "راز مبهم"،"پنجره"، "رخصت"،"دیوار حاشا"،"دل عاشق"،"عشق قشمی"، "قصه  ماه و پلنگ"،"هستی من"،"دموی آلبوم" و "رخصت" بی‌کلام  تشکیل شده است.


شایان ذکر است؛مهدی عندلیبی نوازنده پیانو ،‌کیبورد و سازهای الکترونیک و سینتی سایزر، بهزاد پیشرو درامز،فرهاد مجذوب گیتار الکتریک،فیروز ویسانلو گیتار کلاسیک،بابک ریاحی پور و مهدی عندلیبی گیتار باس،‌گروه زهی"پارت" ،ویولن وبابک شهرکی کمانچه از جمله نوازندگان هستند که در تهیه‌این آلبوم با وی همکاری داشته‌اند.


نوید عبداللهی: «آلبوم آخر پدرم، پیرم کرده!



نوید عبداللهی: «آلبوم آخر پدرم، پیرم کرده!»
سرانجام آلبوم رخصت ناصر عبداللهی منتشر می شود؟

موسیقی ما -بهمن بابازاده : دو روز پیش بود که خبری با این عنوان در همه رسانه‌های موسیقی کشور به چشم خورد: ‌ «قطعات منتشر نشده ناصر عبداللهی به نام «رخصت» در بازار موسیقی کشور منتشر می‌شود.» خبری کوتاه و در عین حال جالب توجه که می‌تواند مورد توجه اهالی موسیقی و دوستداران موسیقی قرار بگیرد. اما پیگیری‌های خبرنگار ما از جزئیات انتشار این آلبوم به نتایج جالبی رسید. ماجرایی که آن را از زبان افراد درگیر در انتشار این آلبوم می‌خوانید. ذکر این نکته ضروری است که پس از پیگیری‌های فراوان، موفق به ارتباط گرفتن با «مهدی عندلیبی» (آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم) نشدیم و این رسانه آمادگی دارد تا نظرات ایشان را در این زمینه به اطلاع خوانندگان خود برساند.

داستان شکل گیری آلبوم به اواسط سال ۸۲ بر می‌گردد. زمانی که ناصر عبداللهی با «مهدی عندلیبی» آشنا می‌شود و پس از اینکه شخصی به نام «کشاورز» حاضر به سرمایه گذاری برای آلبومی با حضور این دو می‌شود، مقدمات کار کلید می‌خورد. کارهای تولید این آلبوم در سکوت کامل پیش می‌رود ولی ظاهرا در انتهای پروسه تولید، ناصر عبداللهی از خروجی کار رضایت ندارد و همین باعث می‌شود این پروژه مسکوت باقی بماند.

 رضا کریمی (مدیر برنامه‌های سابق و وکیل خانواده ناصرعبداللهی) در این باره می‌گوید: «اصل ماجرا این بود که چون آقای کشاورز در کرج صاحب یک آموزشگاه رانندگی بود، در فضای هنر و موسیقی چندان سررشته‌ای نداشت و همین باعث شد خروجی کار آنی نباشد که انتظارش می‌رفت. تضادهای فکری زیادی پیش آمده بود ناصر به هیچ وجه راضی نبود. همه خوانش‌هایی هم که از سوی ناصر برای این آلبوم و قطعاتش اجرا شده بود، نسخه ماقبل نهایی بود و هنوز چیزی به قطعیت نرسیده بود. در اواخر کار ناصر تصمیم گرفت که از انتشار این آلبوم انصراف دهد ولی مشکل این بود که ما برای تولید این کار قرارداد داشتیم و پول هم دریافت کرده بودیم. در میانه‌های راه آقای علمشاهی (مدیر موسسه آوای نکیسا) اظهار علاقه کردند که آلبومی جدید از این خواننده منتشر شود و ما قضیه اتفاق افتاده را با ایشان در میان گذاشتیم و آقای علمشاهی حاضر شدند همه هزینه‌های پرداخت شده را بپذیرند و ما با دوستان تسویه حساب مالی کردیم. همه چیز به خیر و خوشی تمام شد و دیگر کسی پی ماجرا را نگرفت.»

  • قرارداد عجیب
کریمی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «پس از آن اتفاقات من برای مدتی عازم دبی شدم و یک هفته قبل از اتفاقی که برای ناصر افتاد، خود او با من تماس گرفت و پیشنهاد کرد که در مورد آلبومی که با آقای عندلیبی تولید شده، زمان صرف کنیم و آن را به اتمام برسانیم. لازم به ذکر است که بخش عمده این آلبوم را آقای عندلیبی آهنگسازی کرده‌اند و برخی قطعات از جمله «چشمان توستاره» و «عشق قشمی» بازسازی برخی قطعات قدیمی بندری است که خود ناصر آن‌ها را در استودیو «راما» ساخته بود. اما چون انتشار آلبوم تقریبا کنسل شده بود، این فایل‌ها در‌‌ همان استودیو ماند و کسی هم سراغشان را نگرفت. جالب اینکه به رغم تسویه‌حساب‌های انجام شده با استودیوی مذکور، این استودیو مجددا برای تحویل آثار صورت حساب صادر کرد و تا زمان دریافت وجه حاضر به تحویل اثار نشد. دوستان دو سال پیش خودشان تصمیم به انتشار این آلبوم گرفتند و برای بحث قرارداد و رسمی کردن آن سراغ من آمدند. قرار شد آلبوم با رقم ۱۱۷ میلیون به شرکتی فروخته شود و قرارداد هم تنظیم شده بود و تا آستانه امضا شدن هم پیش رفت ولی برخی شرایط باعث شد در آخرین لحظه از امضای آن خودداری کنیم. دوستان خواستار این بودند که عکس شخصی، در پشت جلد آلبوم بزرگ‌تر از ناصر چاپ شود! ایده‌ای که من نمی‌فهمم از کجا نشات گرفته بود.»

  • صاحب امتیاز این آلبوم کیست؟
طبق قانون، حق و حقوق مادی و معنوی صدا و آثار یک خواننده در زمان حیات‌اش فقط در اختیار خود اوست و پس از فوت، وراث صاحب تمام حقوق مادی و معنوی آن می‌شوند. ولی وقتی بحث یک آلبوم موسیقی به میان می‌آید، شرایط فرق می‌کند و آهنگساز و تنظیم کننده هم ذینفع‌اند. در این بین قراردادی که بین سازنده آلبوم و خانواده عبداللهی منعقد شده قابل توجه است. پسر بزرگ مرحوم ناصر عبداللهی درباره چند و چون ماجرا می‌گوید: ‌ «دوسال پیش با این دوستان صحبتی انجام دادیم و قرار شد طی سه مرحله مبلغی به ما پرداخت شود ولی تا این لحظه هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده. قرار بوده قبل از انتشار آلبوم دوستان به قول و قرار‌هایشان عمل کنند. البته صحبت‌هایی هم مطرح شد و حتی عنوان شد که این مبلغ به خانواده عبداللهی پرداخت شده. ولی من از طریق شما اعلام می‌کنم که این صحبت‌ها کذب محض است و هرگز چنین اتفاقی نیفتاده. در یک برهه‌ای خود من پیگیر این قرارداد و اتفاقات بعدی‌اش بودم و چون خانواده پدرم ادعای ذینفع بودن کردند کار را به آن‌ها سپردیم. چون بین وراث توافقی صورت نگرفت، از سوی شرکت تهیه کننده نماینده‌ای آمد و بین ما و بقیه وراث توافق نامه‌ای امضا شد که در صورت رضایت از انتشار این آلبوم با این رقم، مبلغ قرارداد در سه قسط پرداخت شود. ولی هنوز ریالی پرداخت نشده و خبری هم از دوستان نیست.»

  • ارزش معنوی کار خیلی مهم‌تر است
نوید عبداللهی در ادامه صحبت‌هایش درباره جزئیات قرارد داد منعقد شده برای این آلبوم و شرایط انتشار آن می‌گوید: «مهم ارزش معنوی کار است که درست و قانونی و به دور از هرگونه حاشیه سازی و جوسازی منتشر شود. والا عدد قرارداد و میزان فروش آلبوم واقعا برای من اهمیتی ندارد. هر چند طبق قانون جدید، حق باز پخش کار مجدد با ماست و باید قرار داد مجدد بسته شود، ولی این حاشیه‌هایی که قبل از انتشار این آلبوم در رسانه‌ها پیچیده ناراحتم می‌کند. اصلا نمی‌دانم چرا این صحبت‌ها باید وارد فضای رسانه‌ای شود. باور کنید من به شدت از این اخبار و خبررسانی‌ها خسته شده‌ام و دلم می‌خواهد این آلبوم هر چه زود‌تر منتشر و روانه بازار شود. آلبوم آخر پدرم، پیرم کرده! جالب است بگویم که خودم از شروع تبلیغات این آلبوم از طریق رسانه‌ها خبردار شدم. یکی از قطعات را در پیشواز ایرانسل دیدم و وقتی پیگیری کردم متوجه شدم که دوستان تبلیغات را شروع کرده‌اند.»